Saturday 27 October 2012

EKSKLUSIF : PEMBELI 5 ASET PKNS DIDEDAH !!!



Nampaknya, Selangor terus menjadi 'korban politik' pakatan haram semenjak diambil alih selepas PRU-12.

Bermacam cerita dan pastinya yang negatif tersebar di seluruh Malaysia berkaitan kepincangan dan masalah yang terjadi di Selangor dan terbaru adalah pendedahan Dato' Sri Noh yang menggemparkan rakyat Selangor melibatkan penjualan aset PKNS.

Kepada siapa aset berkenaan dijual ???

Sepertimana yang didedahkan oleh Noh yang membuatkan kepala hotak Khalid Gagap tersentap adalah bilamana penjualan 5 aset yang cuba dirahsiakan dari pengetahuan rakyat Selangor didedah dan buat masa ini Khalid Gagap terpaksa menyorok dari cabaran Noh yang bakal menghancurkan karier politiknya.

5 aset terbabit adalah Kompleks PKNS Shah Alam (RM85 juta), Kompleks PKNS Bangi (RM42 juta), Wisma YAKIN (RM7 juta), Menara PKNS Petaling Jaya (RM90 juta) dan SACC Mall (RM97 juta).

Aku tak pasti berapa harga aset-aset berkenaan dipasaran namun Khalid Gagap kini semakin dekat dengan masa kehilangan nyawa.

Jom kita tonton dulu video ni sebelum aku sambung membebel lagi pagi-pagi ni;


Sebelum ini juga Khalid Gagap pernah dicabar oleh Noh untuk menjawab beberapa isu seperti isu pasir, sampah, isu air, UNISEL, KUIS dan pelbagai lagi.

Apakah kali ini Khalid akan terus senyap dan menyorok celah kangkang Gay Tua memohon talian hayat sehingga isu ini dilupakan sebelum muncul semula didepan muka rakyat sepertimana yang biasa dilakukannya ???

Ok, berbalik kepada persoalan... Kepada siapakah kelima-lima aset ini digadai ???

Dari maklumat yang aku dapat pada 30 September lepas, menurut rekod dokumen perjanjian penjualan aset-aset PKNS ini melibatkan 5 aset dengan sebutharga yang telah aku nyatakan seperti diatas.

Aset-aset berkenaan dijual kepada Worldwide Holdings Berhad.

Siapakah Chairman/Pengerusi Worldwide Holdings Berhad ni ???

Persoalan ini yang agak menarik sekali...

YB. Dato' Mohd Arif Ab Rahman adalah Pengerusi Worldwide Holdings Berhad dan telah dilantik pada 20 April 2007.

Arif merupakan salah seorang lulusan Universiti Malaya dengan Ijazah Sarjana Muda Sastera (Kepujian).

Does it ring a bell ???

Bukankah Anwar si Gay Tua juga menuntut di Universiti Malaya dalam bidang sastera juga ???

Lupakan tentang Gay Tua ni, aku nak sambung lagi cerita pasal si Arif ni.

Untuk pengetahuan korang, Arif adalah Pegawai Kewangan Negeri Selangor.

Arif juga merupakan Presiden Majlis Perbandaran Subang Jaya, Pegawai Daerah Sepang, Penolong Setiausaha (Pentadbiran) dengan Kementerian Kewangan dan Pegawai PTD dengan Kementerian Kewangan.

Nampaknya kiri kanan dia makan ni.

Ok, ada 10 fakta lain yang agak menarik berkaitan Pegawai Kewangan Negeri Selangor yang juga Pengerusi Worldwide Holdings Berhad, pembeli kelima-lima aset PKNS ini.

Pertama : Arif juga telah membuat perlantikan 27 kontraktor untuk kerja-kerja penyelenggaraan parit dan longkang di kawasan MPSJ yang melibatkan kos berjumlah 3 juta di bawah peruntukan MARRIS.

Perlantikan kontraktor tersebut dibuat secara lantikan terus dan tanpa mendaftar dengan pihak UPEN yang mana jelas bertentangan dengan Surat Pekeliling Perbendaharaan Negeri Selangor yang telah diwartakan.

Kedua : Arif juga dikatakan berbelanja mewah untuk pergi bercuti keluar negara sebanyak 6 kali setahun dengan kos melebihi RM250 ribu yang terpaksa ditanggung oleh anak-anak syarikat kerajaan negeri.

Untuk tahun 2011, enam anak syarikat yang terlibat ialah PKNS, PNSB, Worldwide Holdings, Selaman Sdn. Bhd., Sentral Spektrum dan KDEB.

Setiap anak syarikat membayar lebih RM45 ribu untuk setiap percutian beliau.

Ketiga : Tidak pernah menggunakan khidmat Selangor Tourism untuk setiap urusan kunjungan ke luar negara sedangkan kesemua urusan kunjungan keluar negara oleh kerajaan negeri mestilah diuruskan oleh Selangor Tourism yang merupakan sebuah anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor.

Sebaliknya Arif hanya menggunakan satu syarikat swasta iaitu TRI-D Travels & Tours untuk setiap tuntutan kosnya keluar negara.

Keempat : Setiap bulan Arif akan menuntut kos untuk bermain golf yang dianggarkan sebanyak RM6-7 ribu sebulan kepada syarikat Worldwide Holdings Berhad.

Kelima : Dikhabarkan juga Arif telah menggunakan kenderaan rasminya untuk menghantar dan mengambil anak dari sekolah.

Keenam : Sebagai Non-Executive Chairman kepada Worldwide Holdings Bhd., Arif telah meminta sebuah kenderaan rasmi untuknya walaupun tiada dalam peruntukan syarikat.

Lembaga pengarah meluluskan pembelian Toyota Camry tetapi Arif dikatakan tidak bersetuju sebaliknya inginkan Honda Accord.

Kereta tersebut sekarang ini diberikan kepada isterinya untuk tujuan kegunaan peribadi.

Ketujuh : Jumlah pendapatan bulanan Arif dianggarkan melebihi RM100 ribu sebulan.

Bukankah ini adalah jumlah pendapatan yang sangat luar biasa bagi seorang penjawat awam ???

Kelapan : Arif juga dikatakan memiliki kereta-kereta mewah yang kebiasaannya mustahil dimiliki oleh pegawai kerajaan sepertinya.

Antara kereta mewah yang dimilikinya ialah Cooper-S yang berharga lebih RM200 ribu dan Audi Q5 yang berharga lebih RM400 ribu.

Kesembilan : Meminta komisyen sebanyak RM50 ribu kepada Kelab Golf Seri Selangor setiap kali kejohanan Selangor Masters diadakan di situ yang ditaja oleh Worldwide Holdings Bhd.

Kesepuluh : Arif juga dikatakan telah berpakat dengan Azmin Aiskrim untuk mengaut kekayaan Selangor bagi tujuan peribadi dan membantu mengumpul dana politik pilihanraya untuk PKR dan Pakatan.

Itulah 10 fakta berkaitan Arif yang perlu rakyat Selangor tahu.

Jadi, tidak menghairankan bila aset-aset PKNS ini dijual kepada Worldwide Holdings Berhad.

Jadi, sepertimana cabaran dari Noh buat Khalid Gagap, NAFIKAN !!!

Kalau Khalid Ibrahim anak jantan, silalah nafikan tentang penjualan 5 aset PKNS ini dan nafikan juga aset-aset berkenaan dijual kepada Worldwide Holdings.

Pegawai Kewangan Negeri Selangor yang juga Chairman Worldwide Holdings ini juga pasti tak senang duduk sekarang setelah agenda jahatnya terbongkar....!!!

Sumber : KGC



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??