Tuesday 2 October 2012

KONGSI PERIUK BELANGA DENGAN JUADAH BABI !!! OLD TOWN WHITE COFFEE HARAM !!! BOIKOT !!!


Salam 1Malaysia and gud mornink worldz !

Aku nak gesa korang semua terutama orang Islam ni... 

BOIKOT OLD TOWN WHITE COFFEE !!!



Semalam aku dah ceritakan pasal OTWC ni yang pernah ada kes kaki katak ditemui dalam mee goreng.

OTWC disaman oleh mangsa.

Ok, pagi ni aku tak nak cerita pasal kes saman tu atau kes kaki katak tu.

Sepertimana yang korang tahu, OTWC ni pekerjanya majoriti adalah warga asing.

Outlet manager pon bangsa Ca Ya Nun Alif.

Back to our main point....

Aku nak cerita pasal sebuah OTWC di negeri Ngeh Ngok Ngek ni.

Outlet tu bukak dalam awal tahun lepas tak silap aku sebab raya tahun lepas aku ada pergi area sana lepak ngan kawan navy aku masa balik kampung dan terperasankan OTWC ni.

Kawasan ni memang banyak Navy lepak pun.

Seperti yang korang semua tahu la kan, Perak ni negeri yang sedang pesat membangun sekarang ni dibawah pemerintahan MB DS Dr Zambry Abd Kadir.

So kawasan ni memanglah pesat membangun dengan bercambahnya hypermarket seperti TESCO dan pelbagai kemudahan termasuklah juga pelebaran OTWC dalam membina empayarnya.

Macam biasalah bila aku balik kampung mesti lepak dengan kawan-kawan dan saudara-mara dan port paling best biasanya di Taman Tepi Laut tu.

Nak dijadikan cerita, dalam pada berkumpul dan berjumpa kawan-kawan maka terbuka lah kisah OTWC ni bila aku ajak diorang ni lepak OTWC dan mereka menolak.

Yang menceritakan kisah ni adalah bekas pekerja OTWC ni (kawan kepada kawan aku yang lepak sama-sama masa tu).

Fist of all korang jangan buat-buat terkejut la sebab diawal tadi aku dah bagitau yang pekerja OTWC ni majoriti adalah warga asing.

Pekerja dapur OTWC semuanya adalah warga asing kecuali pekerja depan atau waiter/waitress ada la sorang dua warga tempatan dan beragama Islam.

Pengurus OTWC di cawangan ni adalah perempuan berbangsa Ca Ya Nun Alif la (masa kejadian yang aku nak ceritakan ni).

Menurut cerita bekas pekerja ni, OTWC akan ambil pekerja wanita tempatan yang bertudung sebagai pelayan.

Mungkin taktik menarik minat pelanggan beragama Islam la kot.

So, hendak dijadikan story bekas pekerja ni ternampak pengurus dia ni memanaskan lauk bekal yang dibawanya di dapur menggunakan peralatan dapur OTWC.

Aku rasa korang semua pun boleh agak apa jenis 'lauk' yang dipanaskan oleh pengurus perempuan ca ya nun alif ni !

Selepas ternampak hal berkenaan, bekas pekerja ni meletakkan jawatan.

Aku tanya juga kat bekas pekerja ni, apsal dia tak pergi buat report lalu dia jawab dia tak ada bukti dan tak mahu diri dia disusahkan di tempat kerja baru dia.

Kes ni memang agak terpencil sebab tak ramai yang tahu, tetapi penduduk tempatan memang tahu berkenaan perkara ni.

Jadi, aku cuma nak tahu lah, korang rela tak makan makanan yang disediakan dari peralatan yang sama untuk memanaskan atau mamasak benda haram seperti khinzir atau BABI ni ???

Ini cuma satu kisah di satu cawangan OTWC dari sebuah pekan yang membangun.

Bagaimana cawangan lain ???

Oleh itu, bagitaulah kepada kawan-kawan dan saudara-mara kita jangan lah pergi lagi kat kedai macam tu.

Banyak lagi kedai lain yang boleh kita kunjung untuk makan demi mencari Halalan Toyyiban tu.

Kalau nak betul-betul 'class' makan je kat hotel !

Sudahlah ownernya bangsa bangsat yang hina Islam dan perlekehkan status Halal makanan umat Islam, pekerjanya pun majoriti bukan Islam dan kedai pun tiada status Halal.

Baiklah korang makan kat kedai Cik Bedah tepi jalan tu, walau tiada sijil Halal dah tentu perniagaan orang Islam !!!

Ingat !!!

Mungkin puak diorang berbusiness tetapi kuasa beli di tangan kita umat Islam ni !!!

Kita boleh menjadi penentunya !!!

Selebihnya... kita serahkan kepada Allah swt...

Jom BOIKOT OLD TOWN WHITE COFFEE bersama-sama !!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??